اخبار و مصاحبه
شماره : 34192
۱۲:۳۶ ۱۳۹۲/۶/۲۱
مقام معظم رهبری فراتر از نقش مدیریت، معلم جامعه است

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تعاریف رهبری در دنیای مادی تصویری مکانیکی از رهبر ارائه داده است گفت: در بینش مقام معظم رهبری، رهبر ابتدا مربی، بعد معلم است و بعد از آن مدیر و مجری است.

گروه سیاسی:

علیرضا صدرا عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در خصوص جهان‌بینی مقام معظم رهبری گفت: مبنای جهان‌بینی مقام معظم رهبری، جهان بینی توحیدی برگرفته از ایات قرآنی است و ذر این تفکر عالم هستی یک نظام هم بسته است که تمام اجزای آن باهم دارای یک رابطه منطقی است.

وی گفت: براساس جهان‌بینی توحیدی، نظام هستی هم چون یک کشتی در اقیانوس است که از ساحلی حرکت کرده است یعنی « إِنَّا لِلّهِ » و به سوی ساحلی در سیلان است،« َإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ».

صدرا بااشاره به اینکه در جهان بینی مقام معظم رهبری دنیا را ضد بشریت نمی‌دانند بلکه آن را مزرعه آخرت می‌دانند و معیار انسان‌ها در سعی و تلاش است گفت: انسان باید با تلاش و تدبیر خودش را بسازد و خداوند از باب رحمت هدایت انبیاء را در اختیار بشر قرار داده است.

وی تلاش‌های سیاسی و اجتماعی را به عنوان برترین فعالیت‌ها دانست و با تاکید بر اینکه ترک دنیا در تفکر اسلامی جایی ندارد بلکه هدف ترک دنیاپرستی است گفت: مقام معظم رهبری با توسل به این پشتوانه عظیم ایدئولوژیکی در عمل ثابت کردند دیانت عین سیاست است، اخلاق عین قدرت است و برای اجرای دستورات دینی دولت و شریعت لازم است.

 علیرضا صدرا
مقام معظم رهبری علاوه بر تسلط بر مبانی مدیریت، نقش تربیت و تعالی معنوی را هم بر عهده دارند. 
 

این استاد علوم سیاسی در خصوص تاثیر جهان‌بینی اسلامی در رهبری مقام معظم رهبری گفت: به طور کل دو نوع رهبری وجود دارد که یکی تدبیر و مدیریت در جهت توسعه مادی است و دیگری مدیریت در توسعه مادی در جهت تعالی معنوی است.

صدرا رهبری مقام معظم رهبری را از نوع دوم دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر تسلط بر مبانی مدیریت، نقش تربیت و تعالی معنوی را هم بر عهده دارند.

وی افزود : رهبری مقام معظم رهبری مصداق رهبری دینی و اخلاقی است و در این راستا ایشان برای اثر بخشی تربیت و تعالیم‌شان در روح مردم ابتدا به ساختن خودشان پرداختند و بعد اقدام به ساختن مردم کردند.

صدرا با اشاره به اینکه تعاریف رهبری در دنیای مادی تصویری مکانیکی از رهبر ارائه داده است گفت: در بینش مقام معظم رهبری، رهبر ابتدا مربی، بعد معلم است و بعد از آن مدیر و مجری است.

خبرگزاری قرآنی ایران

©2023 . All Rights Reserved